Lost - Guardians
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lost - Guardians

Om jeg så har profetisk gave, Og kender alle hemmeligheder, Og ejer al kundskab, Og har al tro, Så jeg kan flytte bjerge, Men ikke har kærlighed, Har jeg intet
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 Gode råd/Erfaringer

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
hippokrates




Antal indlæg : 6
Join date : 29/12/08

Gode råd/Erfaringer Empty
IndlægEmne: Gode råd/Erfaringer   Gode råd/Erfaringer Icon_minitimeSøn Jan 04, 2009 6:24 am

Da ikariam er et spil, hvor alting ikke er lige forudsigeligt, synes jeg det kunne være en god ide at vi laver den tråd, hvor vi udveksler erfaringer og gode råd. Specielt krigsdelen af spillet er der meget at erfare.

1. Gode råd bliver, da jeg havde siddet hele natten og skrevet i 2 timer på netop dette indlæg, og trykkede send. Kom siden kan ikke vises, trykker frem og tilbage opdater osv. Lige lidt hjalp det. Så for at tiden ikke skal være helt spildt, må jeg på den igen mens jeg kan huske hvad jeg skrev.
Men tag altid en kopi inden i poster her:)

Nå men tilbage omkring spillet.

Hvilke troppper af de mest andvendelige?.

I følge mine beregninger er flg tropper de bedst anvendelige.

1. Dampkæmpe
2. Falanks
3. Bueskytte
4. Sværdmænd

Dampkæmpe har fuldopgraderet 160 angreb og 230 forsvar.
Dvs. Total 390. Upkeep altså guld/time 68

Falanks har FO 42 angreb og 70 forsvar.
Total 112 upkeep 24

Bueskytte FO 70 angreb og 70 forsvar.
Total 140 upkeep 32

Sværkrigere FO 39 angreb(med bonus) og forsvar 23
Total 62 upkeep 16

En Dampkæmpe vs Falanks
390/112=3.48 dvs så meget bedre er end dampkæmpe end en falanks ved angreb.
68/24=2,83 dvs så meget er en dampkæmpe dyre per time.
Konklusion Damp er ca 3,5 bedre end falanks men kun 2,8 gange så dyr.

Falanks vs bueskytte
140/112=1,25
32/24=1,33
Konklussion Bue er 1,25 gange bedre end falanks men er til gengæld 1,33 gang så dyr. Falanks derfor vinder.

Bueskytte vs Sværdkriger.
140/62=2,26
32/16=2
Konklusion bueskytte er 2,26 gang så god som sværdkriger og kun 2 gange så dyr.

Hvis En angriber fx har 1000 i angrebsstyrke og 3000 i forsvarsstyrke, mod en forsvar der forsvarer med 1500 i angreb og 1500 i forsvarsstyrke.
Så vinder angriberen selvom hans angrebsstyrke er lavere end forsvarens forsvarsstyrke. Da angriberens forsvarsstyrke også skal holdes op mod forsvarens angrebsstyrke. Hvis man ser bort for stamina, er det derfor den totale angrebs/forsvarsstyrke der tæller.
Det er derfor den totale styrke jeg har brugt i mine udregninger.

Dampkæmper er rigtig nok dyre end de andre, men ress brugt på enheder, giver points som ress brugt på bygninger, så derfor må det være guldet man skal se på når man skal holde dem op mod hinanden.

Udregninger vil også vise at det Rigtig godt kan betale sig at opgradere sine enheder fuldt ud. Så sats på de 4 enheder der.
I flg mine udregninger skal man holde sig fra, bombariders, musketer, stenslynger og gyrokoptere.

Kokke og læger kan være rigtig gode til lange kampe, da læger holder staminaen oppe, og kokke hjælper på troppernes udholdenhed(mener jeg)

Rambuk og spioner kan også være gode ved angreb, da de smadre muren. Det er dog kun Rambuk der har øget effekt af at samdre muren, så katapult og morter er ikke fordelagtige at bruge.

Så bemærkelsesværdigt er at falanks rent faktisk er bedre til angreb end sværdkrigere.

Sværdkrigere og tildels bueskytter kan dog sagtens være anvendelige, hvis man skal ud i en stor kamp hvor man vil miste mange tropper. I en kamikazeagtig kamp er upkeepet på tropperne ikke så vigtigt, da man vil tabe de fleste tropper.
I sån en kamp kan det derfor være mere fordelagtigt at købe en masse sværdkrigere, da tabet af dem ikke er så stort ress. mæssigt.
Ligeledes vil man have meget mere stamina, hvis man laver en kæmpe hær af sværdmænd fremfor ex, dampkæmpere, og i en lang kamp vil stamina også have en stor betydning.

Nogle kamprapporter har vist mig at det også kan være godt at have forskellige tropper ved angreb/forsvar. Da tabet af udholdenheden vil fordeles, fremfor man har en enhed der taber RIGTIG med udholdenhed og derfor ikke er særlig meget værd.

Så mit råd ang tropper er, at have en kombination af dampkæmper(som hovedvægt) og falanks som forsvar i alle sine byer. Hvor man så har 1 by med de blandede tropper, til at klare de store kampe fra. Kokke og læger bør man have lidt af i alle byer også.


Ang både regnede jeg hurtigt ud, hvilke der var bedst anvendelige, har dem dog ikke gemt, så der bliver ingen eksempler.
Men jeg nåede frem til at bueskibe var de klart bedste til forsvar. De er også hurtige så det er også et plus.
Til angreb var flamme de bedste tæt efterfulgt af hjuldamper, hjuldamper har dog højere stamina, så det er ret tæ, hvad der er bedst. Men hjul er rimelig dyre at fuld opgradere så flamme er nok bedst andvendelig. Men en kombi af dem til angreb, med evt nogle bueskibe, er nok det bedste.
Vædre kan også anbefales, da de er de hurtigste både, og gode til små havkampe.

Morter, katapult og undervandsbåde, er så vidt jeg husker noget man skal holde sig fra, men man må lige regne efter hvis man er uenig. De er også utrolig langsomme så til angreb er de helt udelukket.

Det er en rigtig god ide at have både i alle sine byer, da det gør at modstanderen først skal sende både. Da de som bekendt er langsommere, har man længere tid til at forberede sig på angrebet. Derudover skal det koordineres så tropper ankommer mens man har blokade. Da havkampen også kan tage tid, gider det endnu mere tid til at forberede sig og gør det igen svære at koordinere.

Det var lige råd ang de mest anvendelig tropper/både.
Tilbage til toppen Go down
Midas
Admin
Midas


Antal indlæg : 172
Join date : 27/12/08
Age : 31
Geografisk sted : Rønnede-Sjælland-Danmark

Gode råd/Erfaringer Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd/Erfaringer   Gode råd/Erfaringer Icon_minitimeSøn Jan 04, 2009 1:28 pm

Fedt godt initiativ:D så vil jeg så sige at jeg har været rimelig heldig da jeg har lavet rigtigt mange bueskibe på det sidste:D og en del falankser og bueskytter drunken hehe >)
Tilbage til toppen Go down
https://lostguardians.danskforum.net
Gonlom




Antal indlæg : 161
Join date : 28/12/08
Age : 30
Geografisk sted : helt nede ved grænsen til Tyskland

Gode råd/Erfaringer Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd/Erfaringer   Gode råd/Erfaringer Icon_minitimeSøn Jan 04, 2009 4:03 pm

så skal jeg til at lave hær om ;D er kommet til at lave mange musketeter som så ikke er en god idé ;S så vil igang med at bygge dampkæmpere og bueskyttere ;D

Hippo? har du taget med at falankser og Dampkæmpere giver 30% mere forsvarsstyrke når de forsvare ;D for så giver det et lidt andet resultat =)

men vi skal huske at det bliver noget helt andet i v.3.0!!!!! dampkæmpere mister specialegenskaben modstandsdygtig så de 30% er væk snart :S til gengæld mener jeg at bueskytter har fået det nu =) dampkæmpere vil fremover have mere angrebsværdi end forsvarsværdi som jeg ser at være lidt træls Mad

der er vidst kun 1 eller 2 enheder der får egenskaben angriber. det er vidst sværdkrigere og bombardier så et lille plus til forsvare =) ;D
Tilbage til toppen Go down
hippokrates




Antal indlæg : 6
Join date : 29/12/08

Gode råd/Erfaringer Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd/Erfaringer   Gode råd/Erfaringer Icon_minitimeSøn Jan 04, 2009 7:18 pm

Regnestykket for enheder, var lavet hvis man angriber. Så selv når man angriber er dampkæmper falanks bedst. Så der var ingen grund til at lave regnestykket for når man forsvare, for der vil de igen være længder bedre.

Jeg har slet ikke taget højde for hvorn det kommer til at være i ver 3, men det må vi tag til den tid.
Tilbage til toppen Go down
Gonlom




Antal indlæg : 161
Join date : 28/12/08
Age : 30
Geografisk sted : helt nede ved grænsen til Tyskland

Gode råd/Erfaringer Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd/Erfaringer   Gode råd/Erfaringer Icon_minitimeSøn Jan 04, 2009 8:36 pm

det må vi jo =) men der tror jeg stadig at dampkæmpere og bueskyttere vil være bedst =D
Tilbage til toppen Go down
hippokrates




Antal indlæg : 6
Join date : 29/12/08

Gode råd/Erfaringer Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd/Erfaringer   Gode råd/Erfaringer Icon_minitimeSøn Jan 11, 2009 6:51 pm

Spiones mysterium.. Kan læses om på http://ikariam.wikia.com/wiki/Spy..
Kort og godt, nu større dit rådhus er nu flere frie spioner skal du have i din by. De arbejder som spion forsvar. Har du rådhus lvl23-25 skal du have 16 spioner i forsvar, for at sikre at fjenden har 95% risiko..
Tilbage til toppen Go down
Søren

Søren


Antal indlæg : 129
Join date : 28/12/08
Age : 31
Geografisk sted : Brovst, Nordjylland

Gode råd/Erfaringer Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd/Erfaringer   Gode råd/Erfaringer Icon_minitimeSøn Feb 01, 2009 2:28 pm

Som I nok efterhånden har fundet ud af, kommer version 0.3.0 i morgen.. Derfor tænkte jeg, at jeg lige ville regne lidt på hvilke tropper, der er bedst i den nye version..

Jeg valgte at bruge en anden metode, end den Hippokrates brugte om tropperne i v.0.2.8.. Jeg regner forholdet mellem upkeep og samlede forsvars-/angrebsstyrke på den enkelte enhed – altså guld pr. forsvars-/angrebsstyrke. Jo mindre guld man skal bruge i upkeep pr. angrebs-/forsvarsstyrke, jo bedre. (Alle forsvars-/angrebsstyrker regnes som fuldtopgraderet)

Type..............Samlet styrke...Upkeep...Upkeep pr. samlet styrke
Stenslynger............19................3..................0,158
Sværdkriger...........42................5..................0,119
Falanks..................65................8..................0,123
Bueskytte...............67................8..................0,119
Musketer................93...............10.................0,108
Gyrokopter.............92...............10.................0,109
Dampkæmpe.........177..............15.................0,085
Bombardier............346..............30.................0,087
Rambuk.................92................30................0,326
Katapult.................115..............30.................0,261
Morter...................324...............60................0,185
Læge.....................30................30................1,000
Kok.......................30................30................1,000

Så hvis man stiller det op efter, hvilken enhed der bedst kan betale sig at bruge, med den bedste først, ser det sådan ud:

Dampkæmpe
Bombardier
Musketer
Gyrokopter
Bueskytte, sværdkriger
Falanks
Stenslynger
Morter
Katapult
Rambuk
Læge, kok

Man skal dog tænke på, at stamina også har stor betydning, så hvis man går efter en høj stamina, kan det være bedre at have fx 2 sværdkrigere end 1 gyrokopter.. Det koster det samme i upkeep og giver bedre stamina.. Til gengæld giver det en lavere forsvars- og angrebsstyrke.. Man skal selvfølgelig også tænke på, om man går efter at have en høj forsvarsstyrke eller en høj angrebsstyre.. Dertil kommer, at nogle af enhederne har specielle egenskaber.. Rambuk, morter og katapult hjælper med at bryde bymuren.. Det har ikke virket i v.0.2.8, men det kommer i den nye version.. Læge og kok er måske dyre i forhold til forsvars-/angrebsstyrke, men de fungerer som læge og kok, hvilket er til stor hjælp i længere kampe.. Derudover får sværdkrigere, musketerer og bombardiers angrebsbonus, og falanks og bueskytter får forsvarsbonus..

Samtidig bliver tropperne billigere at lave, så hvis I ikke har brug for dem her og nu, så vent til i morgen med at lave dem! Smile
Gider ikke lige til at regne på skibene nu :b (Hvis der er nogen, der har lyst til det, skal i være velkomne!) Men jeg håber da, I kan bruge det her til noget, og sig endelig til, hvis i finder fejl, eller har noget at tilføje Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Gode råd/Erfaringer Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd/Erfaringer   Gode råd/Erfaringer Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Gode råd/Erfaringer
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Lost - Guardians :: Spørgsmål, hjælp og link's-
Gå til: